Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi’nin (SABİM) kalitesi ve çözüm önerileri diğer ülkelere de örnek oluyor.
Kosova Sağlık Bakan Yardımcısı Kadir Hüseyin ve beraberindeki heyet, ülkelerinde uygulamaya geçirmek istedikleri Alo 184 SABİM’i incelemek üzere Genel Müdürlüğümüzü ziyaret etti. Kosovalı heyete SABİM’in işleyişi, planı ve teknik altyapısı hakkında ayrıntılı bir sunum yapıldı.
Sağlığın Geliştirilmesi Genel Müdürü İbrahim Barbaros Akçakaya, Kosovalı heyete SABİM ile ilgili açıklamalarda bulundu. Akçakaya, SABİM hattının aranması ile başvurunun kayıt altına alındığını ve SABİM çözümleyicileri tarafından en hızlı ve doğru şekilde çözüme ulaştırıldığını belirtti. Vatandaşlara sunulan bu hizmetlere alınan geri bildirimlerin Bakanlığın hizmet kalitesini artırdığını aktaran Akçakaya, Alo 184’ün danışma ve destek hattı olarak sağlık alanında dünyaya örnek olduğunu ifade etti.
Görüşmelerin ardından Kadir Hüseyin başkanlığındaki heyet, SABİM’İN hizmetlerini yerinde incelemek üzere çağrı merkezini gezdi. Kosovalı heyet tarafından SABİM’in hizmetlerinin beğenildiği ve örnek bir çalışma olarak ülkelerinde değerlendirileceği açıklandı.