Sağlığın Geliştirilmesi Genel Müdürlüğü
BURADASINIZ: 

Kalp Sağlığı İçin “Her Yaşta Fiziksel Aktivite”

GÜNCELLENME TARİHİ: 12/04/2017

1.jpg

Sağlığın Geliştirilmesi Genel Müdürlüğü 10-16 Nisan Kalp Sağlığı Haftası kapsamında, kalp hastalıklarından korunmak ve sağlıklı yaşam kültürünün teşvik edilmesi amacıyla Ankara Atatürk Ortaokulu’nda  bir farkındalık etkinliği düzenledi.

Etkinlikte her yaşta hareketli yaşamın önemine vurgu yapmak amacıyla öğrenciler Beden Eğitimi dersine velileri ile birlikte çıktı. Beden eğitimi öğretmenlerinin eşliğinde öğrenci ve velilerden oluşturulan takımlar, ısınma hareketlerinin ardından  voleybol turnuvası gerçekleştirdi. 

DSC_0697 (1).jpg

Etkinlikte görevli olan Kardiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Selmin Karademir, kalp sağlığının çocukluktan başladığını belirtti. Karademir, düzenlenen farkındalık etkinliği ile sağlıklı yaşama ve düzenli fiziksel aktiviteye vurgu yapılarak  toplumsal bilincin artırılmasının amaçlandığını dile getirdi.

DSC_0613.JPG

Öğrenci ve velilere  kalp hastalıklardan korunmak için bilgiler veren ve egzersizin önemine değinen  Karademir, “Obezite ileride oluşabilecek kalp-damar hastalıklarından korunabilmek adına çok önemli. Biliyoruz ki Türkiye İstatistik Kurumunun obeziteyle ilgili yaptığı çalışmalarda; çocuklarda % 8,5 olan obezite oranın erişkinlerde çok daha yükseldiğini görüyoruz. Dolayısıyla çocukluk çağında biz çocukları nasıl eğitirsek o şekilde devam edecekleri için bunun önemini aslında çocukluk çağında vurgulamak gerekiyor. Nasıl sağlıklı beslenmeleri gerektiğini, rafine gıdalardan, asitli yiyecek ve içeceklerden nasıl uzak durmaları gerektiğini öğretmek zorundayız. Çünkü ileride kalp-damar sorunları yaşamasınlar, sağlıklı olsunlar diye. Tabii ki sağlıklı beslenmeden sonra en önemli şey de egzersizi arttırmak. Normalde haftada 5 gün en az 30 dakika egzersiz yapmak lazım ki obeziteden korunalım ve ileride de kalp ve damarlarımızın sağlığını oluşturalım.” dedi.

Sağlıklı beslenme konusunda ailelere önemli görevler düştüğünü belirten Karademir, “Çocukların asitli yiyecekler, patates, hamur işlerinden uzak durmalarını sağlayacağız. Her gün mutlaka süt içecekler, peynir yiyecekler, yoğurt yiyecekler. Günde en az 1-2 porsiyon meyve yiyecekler. Haftada en az 2 defa tahıl yiyecekler ama balık da yemek zorundalar. Çünkü onların gelişebilmeleri için proteine de ihtiyaç var. Etlerini de yiyecekler ama tabii ki bunlar yağlı etler olmayacak. Çocukların ve özellikle de ailelerin bunlara dikkat etmeleri gerekiyor. Çocukların mutlaka belli bir spor programında olmaları gerekir. Bunun için biz çocukları spor yönünden teşvik etmeliyiz. Voleybola, yüzmeye, baskete gidebilirler. Çocuk neyi seviyorsa hareketlerini arttırmak adına bunları mutlaka yapmalıyız ve biz sağlıkçılar olarak da bunların üzerinde durmalıyız. Burada asıl iş tabii ki anne ve  babaya düşüyor. Çünkü çocukla onlar vakit geçiriyor. ” şeklinde konuştu.

DSC_0645.JPG

Etkinlik kapsamında okulda görev yapan öğretmenler ve okul yönetimi de spor kıyafetleri ile derse katıldı. Etkinlikte fiziksel aktivite sonrasında öğrenci ve velilere, doğal ve sağlıklı beslenmeye dikkat çekmek için yeşil elma dağıtıldı.

DSC_0676.JPG

  • DSC_0673.JPG
  • DSC_0649.JPG
  • DSC_0617.JPG
  • DSC_0658.JPG
  • DSC_0703.JPG
  • DSC_0611.JPG
  • 1.jpg
  • DSC_0613.JPG
  • DSC_0645.JPG
  • DSC_0676.JPG
  • DSC_0697 (1).jpg



Bize Ulaşın

T.C. Sağlık Bakanlığı
Bilkent Yerleşkesi 
Üniversiteler Mahallesi 06800 4. Kat  
Tel: 312 585 28 00
Fax: 312 585 28 53